lørdag 13. september 2008

Frost...

Det er ikke mer enn 5 varmegrader ute, det er klarvær og bare et par dager til fullmåne, så i natt blir det nok frost. Jeg har forberedt plantene så godt jeg kan. Jeg har reddet inn de mest verdifulle pelargoniene, resten har jeg pakket inn så godt det lar seg gjøre.



Det som så slik ut tidligere i dag ser nå slik ut. Folk som går forbi i kveld tror vel at det er spøkelser som har inntatt hagen.












Og mens jeg var ute for å kle på plantene for natta, kom en flokk gjess forbi. De har nok også forstått at høsten er her, og at det er på tide å dra herfra.
Cosmosen under epletreet har også fått fiberdukdyne.
Gjess i solnedgang.

6 kommentarer:

Marit sa...

Sånne spøkelser har jeg her også! Det er ikke mer enn 2,5 varmegrad her nå, så jeg er glad at jeg har pakket inn de sarteste plantene :)

Line S sa...

Helst ville jeg pakket inn alt sammen. :D Det er så kjedelig med de første frostnettene. Som regel blir det to-tre netter med frost før det blir en periode med mildvær igjen, så det er om å gjøre å få mest mulig velberget gjennom de først frostnettene. ;)

Marit sa...

Ja, det kommer helt sikkert mildere netter etter de første kalde nettene nå. Det er snart fullmåne, så det blir nok bedre etter helga. Her var det ikke frost i natt, men nesten.

Hva heter den hostaen du har bilde av? Er det 'Gypsy Rose'?

Line S sa...

Her var det minus 1,4 grader, men det ser ut som om det har gått bra. :)
Hostaen heter 'Striptease', en av mine absolutte favoritter blant hostaene.

Ellen Walnum sa...

Heldigvis har vi ikke fått frostnetter her i sør enda, men jeg har begynt å sette pellisene min i kjelleren for overvintring......

Marit sa...

Ok. Det er tre hosta som er veldig like og jeg har alle tre inklusiv 'Striptease'. De andre heter 'Kiwi Full Monthy' og 'Gypsy Rose'. De er så like at jeg sliter med å skille de på fotografier. 'Striptease' er nydelig!