torsdag 30. oktober 2008

Tid for gresskar

I morgen er den store gresskardagen. Takket være amerikanske filmer og butikkenes reklamekampanjer hver høst, er det for familiens yngste medlemmer like naturlig å 'feire' Halloween som det er å feire jul og bursdager.
For et par år siden hadde vi store egendyrkede gresskar. I fjor ble det ingen, jeg var for sent ute med å så, og de få som spirte sto i sandjord og fikk verken nok vann eller næring. I år hadde jeg store planter, men de få gresskarene som var rakk aldri å bli store før frosten tok dem. Men jeg sår nok noen igjen til neste år. For gresskar er morsomme selv om jeg ikke har funnet noe annet å bruke dem til enn Halloweenlykter. ;)
Og så må jeg ikke glemme at vi våknet opp til snø i går morges. Store filler dalte ned fra himmelen, og i noen formiddagstimer var verden hvit. Også dette førte til stor jubel fra de små. Seksåringen lurte på om han ikke kunne gå på ski til skolen. I fellesskap fant vi ut at det nok var lurt å vente litt med skigåinga, og det var nok en klok avgjørelse, for noen timer senere var all snøen borte. Heldigvis sier nå jeg.

Ingen kommentarer: