lørdag 11. juli 2009

Vått

Det har regnet mer eller mindre i ett siden mandag. Snakk om å gå fra den ene ytterligheten til den andre.

En våt utgave av 'Bowl of Beauty'.


Engletrompeten blomstrer med sine gul-rosa blomster. Først ser blomsten gul ut, og når den springer helt ut er den en mellomting mellom rosa og aprikosfarget. Nydelig er den uansett, og den dufter aldeles fantastisk.

Dufter godt gjør også den gamle doble skjærsminen.



De doble martagon-liljene blomstrer også.
Nå må vi vel snart ha fått regn nok for resten av sommeren. Forhåpentlig-vis blir det også litt mer sommerlig vær snart, slik at vi slipper å fyre i peisen. Vi nærmer oss tross alt midten av juli...

3 kommentarer:

Margrethes hus og hage sa...

Så flotte blomster! Engletrompet ønsker jeg meg, men det må bli når vi har fått oss drivhus...

Hilsen Margrethe

Unknown sa...

Dobbel skjærsmin?! Hvor får du tak i den??? Jeg har tre stykk av den enkle og de stortrives i regnværet etter mikroblomstringen sin. ;-)

Line S sa...

Skjærsminen stammer fra gården til svigerforeldrene mine. Den har stått der siden før deres tid, og jeg har aldri sett maken. Den har vært fantastisk flott i sommer til tross for alt regnet, og den dufter himmelsk. Nå er både busken og bakken under den dekket av hvite kronblad. Aner ikke hva den heter, men det går sikkert an å ta en stikling. ;)