torsdag 9. februar 2012

Rød favoritt - Trillium erectum

Jeg tror nesten ikke jeg har en eneste rød blomst i hagen, muligens en tulipan eller to, men ellers er det dårlig med røde innslag. Det nærmeste må være denne, Trillium erectum. Det har blitt noen Trillium i hagen etter hvert. Ikke alle er like enkle å ha med å gjøre, og alle vokser ganske så langsomt. Men denne har etter hvert dannet en fin liten tue som blir større for hvert år.

Om den er rød nok til å kvalifisere i Moseplassens X-faktor-konkurranse vet jeg ikke, men den er iallefall en klar favoritt i vårhagen. ;)

8 kommentarer:

Snuffeldyret sa...

Trillium er blant mine favoritter også, denne har jeg også og den er kjempefiin!

Vivishagerom sa...

Virkelig fantastisk. Herlig farge!

Ønsker deg lykke til!

Aud sa...

Nydelig blomst, rødfarven er så flott på den. Har den selv også, og hver vår myser jeg for å se om den har blitt større enn i fjor.
Lykke til i konkurransen :-)

Line S sa...

Takk og takk. :)

Den er en klar favoritt her også.

krepsemor sa...

Trillium har jeg ikke, men den er litt spesiell med sine tre kronblad! Lekker!
Lykke til!

Anna-Maria sa...

Väldigt vacker blomma är det, den fattas i min trädgård...Lycka till i konkurrensen!

Huldra sa...

Jovisst er denne rød. Deilig fløyelsrød. Vakkert bidrag såvisst. :)

Lykke til!
Har et lite Løv lotteri på gang, så velkommen inn om du vil. :)

Anne (Moseplassen) sa...

rødt er jo en vrien farge, ikke så vanlig i blomst og ofte vanskelig å fotografere. Imponert over at såpass mange alikevell har funnet frem til bilder. Og denne er da rød nok! Flott!