tirsdag 10. mars 2009

Vårlengsel

Jeg gleder meg til hagen ser slik ut igjen, til det eneste hvite er duppe-soleiene i woodlandet mitt. Forhåpentlig-vis har Trilliumen slått seg såpass til ro at den vil den blomstre med flere blomster i år enn de to den kom med i år.

Men fremdeles er det lite som minner om vår utenfor vinduene. Senest søndag kom det nye ti cm med snø. På den positive siden så nærmer vi oss jo midten av mars. det er plusstemperaturer om dagen, selv om det for det meste ikke er snakk om mer enn en eller to. Og det blir heller ikke så veldig mange minusgrader om natta. En kan jo alltids se på det som et aldri så lite vårtegn. Dessuten har dagene blitt mye lysere, så nå er det snart mulig å få gjort ting etter jobb, hvis det bare ikke hadde vært for all denne snøen.

Inne derimot begynner det å bli riktig så vårlig. Etter hvert har det kommet fram flere pelargonier i vinduskarmene. Og engletrompeten som overvintrer på soverommet vårt kommer med knopper. Tror den skal få stå der den er en stund til. Men nå begynner det å bli såpass lyst at det er ikke så altfor lenge til den skal få komme ned i varmen. Årets første postsendte pelargoniums-stiklinger har også ankommet. Jeg må si jeg var spent, for selv om det var meldt mildvær og yngste dattera hadde fått streng beskjed om å hente posten med en gang hun kom hjem fra skolen, så er det en risikosport å sende planter i posten på denne tiden av året, men det gikk heldigvis bra.

4 kommentarer:

Red Hobbitt sa...

Takk for at du har kommet med litt vårstemning. Det er utrolig hva et flott bilde kan gjøre. Elsker sommerbilder på denne årstiden.
Ha en fin kveld!

Unknown sa...

De stiklingene er alltid en risikosport. Jeg aner ikke hvor mange som har dødd her hos meg. Nå må jeg snart ha lært det med lite vann.... :-)

Line S sa...

Takk i like måte. Begynner å bli passe lei av snø og vinter her nå.

Jeg har nok ikke tatt livet av min siste stikling med for mye vann ennå nei. Det er så fort gjort. Spesielt de jeg er ekstra redd for, og skal ta litt ekstra godt vare på...
Heldigvis går det an å få tak i nye. ;)

Unknown sa...

Det sjokkerende er hvor LITE vann trenger de, egentlig. :-)