tirsdag 24. mars 2009

Marsvær

'Hollywood Star' står og lyser opp i kjøkkenvinduet med vårens første blomsterstengel.

Det er typisk marsvær om dagen. Isende surt og kaldt den ene dagen og sol og bortimot ti varmegrader den neste, innimellom snør eller regner det litt. I går hadde jeg tenkt å ta meg en tur ut i solveggen, men før jeg kom så langt snødde det plutselig. Jeg trodde kanskje at nå som vi har passert vårjevndøgn ville det også bli litt mer vårlig ute, men ifølge meteorologene er det ikke vår før døgnmiddeltemperaturen er over null grader, og det virker som om det er en stund til vi er riktig der ennå. Når det dessuten er meldt om kald luft fra Sibir så tar det nok enda en stund før vi ser noe til de helt store temperaturene. Tror forresten Sibirlufta allerede har kommet, for maken til sur vind som møtte meg i dag morges er det lenge siden jeg har opplevd. Uansett, det dukker stadig opp nye saker og ting av snøfonnene rundt huset. De bare flekkene blir stadig flere og større. Og i bedene inntil huset begynner en og annen løkblomst å ane at det snart er vår. Men t-skjortevær og krokus som jeg leser om i andre blogger er det nok en stund til vi får se noe til her.
Men inne kommer stadig flere pelargonier med blomster. Og så har jeg bestilt noen flere stiklinger, ser ut som om det skal bli nok i år også.

2 kommentarer:

Mario`s Verden sa...

Ja vi får bare glede oss til Sibirkulden har gitt seg!!! Ha en fin uke da Line!
Fin pellis og jeg gleder meg til å se flere bilder!

Line S sa...

Takk i like måte. Skal prøve å bli litt flinkere til å ta bilder i år. :)