søndag 30. mai 2010

Gul pelargonium

Før helga var jeg en snartur i Sverige. Med meg hjem ble blant annet denne gule pelargonien. Treffende nok heter den 'First Yellow'. Og ja, den er faktisk gul. Lys gul er den, gulere enn på bildet, og ganske så søt der den står.

Resten av pelargoniumssamlingen min har også flyttet ut for sommeren. Og da blir det typisk nok veldig kaldt. Det slår aldri feil. Minus 0,2 i natt og hele 2,4 minusgrader for et par netter siden. Det går stort sett bra, men jeg dekker med fiberduk for sikkerhets skyld. Ser at noen av staudene pluss en Magnolia har fått frostskader.

5 kommentarer:

Unknown sa...

Min magnolia tviholder på knuppene sine, så jeg lurer nå på hvordan det egntlig kommer til å gå...
Lekker gul pelliz! :D

Line S sa...

Ja de Magnoliaene er ikke alltid like lette å ha med å gjøre. Tror den største faren er at de skyter for tidlig og så fryser de. Jeg har nok plantet flere litt for sent om høsten og har iallefall tatt knekken på to-tre. Men nå har jeg iallefall en Kobus og en sieboldii som har klart seg flere år. :)

Blomsterguri sa...

Gule pelliser bestilte jeg også - de er ikke så store at de blomstrer enda, men nå har jeg virkelig fått noe å glede meg til! Magnolia har jeg ikke... lenger. Den tok mannen og motorsaga!

Line S sa...

Uff da Blomsterguri, menn med motorsag i hagen kan være en risikosport. ;)
Ganske så søt den den lille gule pelargonien ja. Har blitt noen nye her i år også. Det blir gjerne det. ;)

Unknown sa...

Jeg skal vente til nærmere sankthans, men da er det jevnt slutt. Men det er jo alltid noe annet man kan plante... ;)