søndag 6. juni 2010

Tulipantid

Tulipanene er fantastisk flotte nå.






Hver vår tenker jeg at til høsten skal jeg sette flere tulipaner. Og det gjør jeg hver høst. Men for det første er det vanskelig å finne plass til tulipaneløk om høsten, og jeg er ikke spesielt glad i å holde på ute i regnvær i kald, våt jord. Og så tenker jeg at noe av det jeg plantet i fjor kommer vel igjen til neste år også. Og det gjør det jo, men så flott som det første året blir det aldri.






Det er ikke lett å ta bilder som viser hvor flotte tulipanene virkelig er. Derfor har jeg tatt mange bilder. ;) Så et visst inntrykk får man jo.





Varmen vi har hatt den siste uka fører til at det blomstrer av litt for fort etter min smak. På den andre siden, vi får vært ute i hagen og kan virkelig nyte blomstringen. Men med godværet kommer også ugresset for fullt. Og i år som alle andre år er det ugresset som vokser raskest. Det ser ikke ut til å bry seg om det er tørt. Så det går mye i luking og vanning her om dagen. Og så tar jeg litt bilder da.

8 kommentarer:

Torill sa...

Det var ein nydleg tulipan !! Håper du får nyta den ei stund.

Anonym sa...

Så flott. :D Her er tulipanblomstringen over for i år, men jeg har planer om store utvidelser med tanke på neste år. :D

Takk for titten. :)

Line S sa...

Takk og takk. :)
Tulipaner er flotte ja.

Mariann sa...

Flotte tulipaner dette. Likte godt den med hvitt på bladene. Må visst sette noen nye tulipanløk til høsten.

Trine sa...

Store forskjeller i vårt langstrakte land. Her er tulipanene for lengst avblomstret og jeg irriterer meg over det rotete bladverket som står igjen ;-)

Line S sa...

Den med hvitt på bladene er faktisk finest på avstand. Jeg er litt skuffet over blomsten, men bladene er flotte. :)

Ellers er vi nok et par uker senere enn det vi pleier i år. Lang og kald vinter. Kan ikke si jeg gleder meg til bladverk og stilk er alt som står igjen nei. Tenker at jeg bør la det stå for å sikre nye blomster til neste år, men irriterende er det. ;)

OlavS sa...

Jeg er imponert over alle de flotte tulipanene. Skulle gjerne hatt noen av de.

Parkvegens Hageglede sa...

Man kan aldri få nok av Tulipaner. De sarte rosafargene er helt nydelige, jeg har de samme i min hage. Nå går det mot slutten for i år, men håper og tror at de vil glede oss i mange år fremover. Takk for titten, jeg kikker nok innom igjen!