mandag 14. juni 2010

Blomstring i kveldssol


I går kveld tittet endelig sola fram igjen etter en heller kald og regnfylt helg. Jeg rakk å konstantere at ugresset ser iallefall ut til å trives. Hele det nyplantede bedet mitt er fullt av små frøplanter av brennesle, meldestokk og annet ugress, og så dukker det opp en og annen Cosmos innimellom. Så der må det nok lukes litt med det aller første.

Den navnløse irisen min, er visst den eneste av germanicaene som kommer med blomster i år. Vurderer å flytte på noen, så får vi se om det hjelper.








Geranium 'Stephanie' er i ferd med å springe ut. En klar favoritt. ;) Må prøve å lage meg en oversikt over de forskjellige storknebbene jeg har i hagen også.

I dag er jeg hjemme med minstemann som hoster og ikke er i noe form. Ute asfalterer de veien. Jeg er litt spent på hvordan det blir. Nå har vi bodd her i over 7 år, og jeg har irritert meg over hullete grusvei og grusvei som støver mer enn en gang, men jeg er uansett spent på resultatet. Litt underholdning for minstemann er det jo. ;)

1 kommentar:

Unknown sa...

Asfalt er bra, men håper de gjør bedre grunnarbeid enn der vi bodde før. Da vokste ugresset tvers gjennom hjulspor ol. ;)