fredag 23. januar 2009

I dvale...










Ikke før hadde jeg postet forrige innlegg, så begynte det å snø, og det snør fremdeles.
På hagefronten, og de fleste andre fronter er aktiviteten heller laber. Ikke har jeg sådd noe, selv om jeg både har nok av frø og vet med meg selv at skal jeg ha noe håp om å få for eksempel blodbeger som blomstrer før frosten kommer, bør jeg helst få frø i jorda litt fort. Og de frøene som skal ha en kuldeperiode for å spire burde jeg iallefall så snart. Egentlig burde jeg ha sådd i romjula. Frøkataloger og hageblader ligger og venter. Jeg har bladd litt i dem og begynt på noe som kan minne om en bestillingsliste, men det er også alt jeg har gjort. I fjor på denne tiden hadde jeg sådd både stauder og sommerblomster. Men ikke i år.
Jeg regner forsåvidt med at det et spørsmål om tid før lysten til å så og plante kommer tilbake for fullt. Imens kan det jo ha sine fordeler at ikke enhver benk og vinduskarm er full av frøpotter og stiklinger. Vi er jo fremdeles bare i januar. Imens kan man jo drømme om sommeren, og om alt man skal gjøre bare snøen blir borte. I dag kom forresten årets første katalog fra Hageglede.no. Mye å ønske seg der, blant annet en del flotte iris. Tror kanskje det blir en aldri så liten bestilling snart likevel. ;)

2 kommentarer:

ToneM sa...

Å ja, jeg kjenner meg godt igjen i det du skriver: Foreløpig er ingen frø blitt kjøpt i 2009, og opptil flere frøkataloger ligger fortsatt på vent...

Line S sa...

Det er godt det ikke bare er her det går litt sakte for tiden. Jeg skylder på vinteren og regner med det går over når dagene blir lengre og snøen forsvinner. ;)