mandag 20. april 2009

Hagemessen


På fredag var jeg en snartur innom hagemessen på Lillestrøm. Den var vel omtrent som forventet, hagemøbler og høytrykksspylere, belegningsstein og diverse dilldall dominerte. Hvis det ikke hadde vært for stendene til hageGal og Pelargoniumforeningen hadde turen vært nokså bortkastet for min del. Tror det var flere som hadde det som meg, for da jeg var der på fredag var det ingen tvil om hvor det var mest trengsel. Og når man først går på en hagemesse er det vel først og fremst planter man er interessert i, spennende planter, som man ikke finner i alle hagesentre og blomsterbutikker? Det var uansett hyggelig å hilse på gamle kjente, og noen planter ble også med hjem. ;)
Ellers har helga stort sett blitt brukt til diverse hagearbeid. Jeg har blant annet spadd opp og flyttet en busk, utvidet et bed og båret diverse pelargonier ut og inn. Det er fremdeles kuldegrader om nettene, så jeg følger med både på gradestokken og på yr.no, og enn så lenge får plantene tilbringe natta inne. I dag morges var det is på ruta da jeg dro på jobb. Ellers har jeg for det meste bare slappet av i sola. (Og så holdt jeg nesten på å glemme at årets første linerle var på besøk på søndag)

2 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Må si meg helt enig i ditt syn på hagemessa. Lite blomster, dog noen sommerblomster, men for meg ble det litt tidlig.
Lenge leve hagegal.

Line S sa...

Ja takk og pris for hagegal. ;)Jeg tenker hvert år at til neste år dropper jeg hele hagemessa, men så kommer våren og jeg glemmer hvor skuffet jeg ble året før.