mandag 21. juni 2010

Årets lengste dag og snøballkrig


Det har ikke snødd i dag selv om det bare var 0,8 grader i natt. Men da jeg kom for å hente minstemann i barnehagen i dag begynte jeg å lure et øyeblikk, for der var det full snøballkrig. Forklaringen var som følger, noen hadde kommet på den lure ideen å fryse ned noen snøballer i vinter og hadde altså funnet dem fram i dag. Og da ble det selvfølgelig snøballkrig. Vi tok med en hjem så nå har også vi en snøball i frysen. ;)

Ellers er det sommersolverv i dag. Jeg sitter ute og nyter kvelden. Dagen i dag har gått med til luking. Og så har jeg plantet ut noen sommerblomster, squash og gresskar. I morgen blir det nok enda mer luking, for ugress er det nok av. I hagen ellers er det Geraniene og orientvalmuene som står for blomstringen, og så har Paeonia anomala kommet med sin første blomst noensinne. Får nok ta en runde med fotoapparatet også.

2 kommentarer:

Mariann sa...

Vi har heller ikke noe særlig sommertemperaturer, men snøballkrig har vi ikke.

Nesten utrolig at solen snur allerede. Føler ikke at vi har begynt på sommeren enda.

Line S sa...

Jeg synes ofte den fineste sommeren er etter St. Hans. Satser på at sommeren kommer for fullt nå. :)