søndag 17. juli 2011

Blomstring midt i juli

Geranium 'Double Jewel' blomstrer for første gang her hos meg. Fin blomst, men som andre pratenser har den en tendens til å bli litt lang og slengete.
Doble Martagonliljer, foreløpig den eneste sorten Martagonliljer jeg har i hagen, men jeg har planer om å få tak i flere...
Revebjellene som ble sådd for flere år siden har frødd seg selv og blomstrer litt her og litt der.
Geranium 'Summer Skies', aldeles nydelige blomster, men litt vanskelig å finne en god plassering siden den også er av typen som lett blir slengete og legger seg utover.
Pelargoniene blomstrer villig, her 'Mårbacka Tulipan', under 'Silver Celebration'.
Jeg har ikke så mange roser, men noen har jeg klart å pådra meg etter hvert. Her er Austin-rosen 'Winchester Cathedral'. Den ble plantet i fjor og har klart første vinteren bra.
Etter hvert som sommeren skrider fram har også Georginene begynt blomstringen.

4 kommentarer:

Parkvegens Hageglede sa...

Veldig fine planter du har.. Den doble matragonliljen er nydelig.
Plant roser du.. ingen andre planter gir så mye hageglede til meg som det rosene gjør.

Line S sa...

Takk for det. :)
Jeg er også veldig glad i martagonliljen. Og det blir helt sikkert flere roser her også etter hvert. ;)

Mariann sa...

Så mye flott blomstring hos deg. Jeg har også 'Double Jewel' og har ikke helt bestemt meg for hva jeg syns om den. Den får stå foreløpig.
Den doble martagonliljen var aldeles nydelig.

Line S sa...

Det er godt vi er flere. :D

Jeg har etter hvert en god del som skal flyttes på, enten til et nytt sted her i hagen eller til noen andre. Det begynner etter hvert å bli såpass trangt om plassen her at jeg ikke kan ha planter jeg egentlig ikke liker, det finnes jo så mange jeg liker. :)

Og den doble martagonliljen må helt sikkert også flyttes litt på snart, veldig trangt om plassen der den står, skal se om ikke det blir noen løk til overs. ;)