onsdag 10. juni 2009

Det blomstrer

Selv om meste-parten av juni har vært relativt kald, det var 0,7 grader natt til i går, er det da ett og annet som blomstrer. Jeg fikk et aldri så lite snev av Oxalis-dille i fjor høst. Og nå blomstrer 'Ione Hecker' som ble plantet i oktober.
Dode-catheon eller Gude-blomst blomstrer i wood-landet. Denne har sådd seg i store mengder, så jeg får kanskje luke eller gi bort noen snart, selv om jeg foretrekker disse framfor ugress. ;)

En annen Dodecatheon som blomstrer med lys lilla blomster. Det skal være samme type som den over, men fargen på blomsten er mye lysere.

3 kommentarer:

Unknown sa...

LUKE vekk gudeblomst?!? Er du gal, jente! ;-)

Heng deg på memet som jeg fant hos slottsträdgårdsmästaren. Du lever sikkert mer spennende enn meg om dagen!

Margrethes hus og hage sa...

Så flotte blomster! Den nederste hadde jo en kjempeflott farge, da :)

Line S sa...

Ja Anita, her er det spennende kan du tro. Karakterer og tentamener og litt fotball innimellom. :D

Skal luke noen til deg jeg. ;)

Jeg synes også den nederste med de lys lilla blomstene, er nydelig. Får håpe den sår seg like mye som den andre. :)