søndag 30. november 2008

Advent

Det er første søndag i advent, og i morgen er det første desember. I dag våknet vi opp til snø, ikke mye, men nok til å få en aldri så liten julefølelse. Og nå ønsker jeg meg faktisk litt snø.
Det er ikke så mye som skjer på hagefronten for tida. Hippeastrumen på bildet er fra i fjor. I år har jeg ikke kommet lengre enn at jeg har gått til innkjøp av to svibler. Hippeastrumene mine som skulle tilbringe sommeren ute i hagen, ble avglemt da kulden kom og står fremdeles ute. Heldigvis er det nye å få tak i.
Noe annet jeg må få tak i litt fort er nye lys til å ha i den lille grana som står i hagen. Det vil si, jeg har lys, men transformatoren, eller hva det nå er den lille firkanta boksen med støpsel heter, er sporløst borte. Det verste er at det ikke er første året det skjer. Heldigvis var det ikke jeg som tok ned lysene i fjor. ;) Siden jeg trodde jeg visste hvor alt av adventsstaker, stjerner og lys befant seg, oppdaget jeg ikke før i dag morges at jeg manglet noe vesentlig.
Men adventskalenderen er iallefall nesten klar. Ikke verst bare det. Nå skal jeg ta meg en runde og se om jeg kan få plassert blomsterpottene som måtte vike plass for adventsstakene. Samme problemet hvert år av en eller annen grunn.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Snøen faller! Det sies at den skal bli liggende også.
La oss slippe nullføre og regn!

Line S sa...

Jepp, vi vil ha snø til jul, ikke som i fjor da det var kaldt og hvitt helt fram til lille julaften. Og på julaften snudde det og ble plussgrader og regn. :(

Unknown sa...

Snakk om nedtur! Er så lei slike runddanser rundt null grader.