mandag 29. september 2008

Høst i woodlandet

Jeg var en runde med fotoapparatet i helga. Da var det fremdeles mye å se, ikke så mye som blomstret, men en del spennende bladplanter var det iallefall. Men i natt var det minusgrader da vi sto opp, og minimums-temperaturen hadde vært minus 2,9. Og det er allerede minus 1,5 grader ute. Så nå spørs det om det ikke snart er slutt for i år. Gangen vår er iallefall full av planter som venter på å få en mer permanent plassering innendørs. ;)

Pulmonaria 'Samourai'. Denne er like flott hele sesongen. En favoritt blant bladplantene.















Høstormedrue 'Brunette' har ikke rukket å blomstre i år. Selv om blomstene er dekorative, er det bladverket som gjør denne til den flotte planten den er. Så da får det heller være at den ikke alltid rekker å blomstre.

4 kommentarer:

solfrid sa...

For en Pulmonaria! Lækker.

Herlige bilder. Det er høsten. Min ordmedrue vil nok ei heller blomstre i år.

Elisa sa...

Og min ormedrue står med knoppar, men rekker det nok heller ikkje... Nydelig hosta i bloggtittelfeltet, kan eg spørre kva det er for ein?

Miamaria sa...

Her rekker ormedruen aldri å blomstre, men det bryr jeg meg ikke om heller. Den er så kul uten blomster, at gjør iiiiingentiiiiing. :)

Line S sa...

Her er det en som blomstrer og en som ikke gjør det. Tror nok det har litt å gjøre med plasseringen. Men så er det jo ikke blomstene som gjør denne så flott. ;)

Pulmonariaen er ikke så dum den heller. Den kom via en import for to-tre år siden. Og jeg har til min store glede oppdaget at den har kommet med en utløper. Så da er det håp om flere. ;)

Og hostaen heter 'Striptease'.