lørdag 20. september 2008

Lørdag


Det er masse sopp i skogen nå. Ikke alle kan spises, men dekorative er de uansett.
Skogbunnen er som et grønt teppe.
Noe ble med hjem også.










Bildene er fra forrige ukes søndagstur.

Det er helg, og til en forandring har vi hatt strålende høstvær. Midt på dagen i dag var det nesten sommerlig med 16-17 grader. Planen i dag var å få diverse løk i bakken. Det har jeg ikke fått. Men jeg har da holdt på med noe i hele dag, så helt bortkastet har dagen ikke vært. Jeg har flyttet inn noen flere pelargonier, så nå er iallefall de viktigste kommet i hus. Resten står ute enn så lenge. Men nå er det meldt klarvær og kalde netter framover, så jeg bør nok snart bestemme meg for hvilke som skal få komme inn og hvilke som ikke skal tas vare på. Jeg har en del for å si det sånn. Og i stedet for å redusere samlingen min som besto av sånn ca hundre forskjellige sorter i vår, har jeg en mistanke om at det nå er langt flere.

Ellers har jeg ryddet på terassen i dag. Tomatene har nok ikke likt den våte og kalde augustmåneden vi hadde, så nå har jeg fått unna alle råtne tomater, plukket det som kanskje kan bli til modne tomater om en stund, og jeg har klippet ned plantene.

Ingen kommentarer: